Met elkaar zorgen we voor optimaal klantcomfort

Rajhan Ramdayal is Senior Adviseur bij het Klantcontactcentrum. Wat houdt zijn werk in?

Rajhan Ramdayal begon in 2010 bij het CIBG. Zijn juridische achtergrond kwam goed van pas bij zijn eerste CIBG-job: behandelaar binnen het team Farmatec. In 2017 stapte hij over naar het Klantcontactcentrum.

Rajhan Ramdayal is Senior Adviseur bij het Klantcontactcentrum
Beeld: ©CIBG

Het doel van mijn functie is, om de klant optimaal comfort te bieden in hun contact met het CIBG. Hieraan werk ik samen met de collega’s van de eerste en tweede lijn, die dus direct klantcontact hebben, met Communicatie en met de productafdelingen. Met elkaar zorgen wij voor duidelijke communicatie en goede processen zodat de klant ons zo weinig mogelijk hoeft te bellen. Dit doe ik voor onder andere de  producten het Donorregister en de Digitale Corona Check. Daarnaast ben ik klachtencoördinator voor alle CIBG-producten. Ik maak een klachtenrapportage en zorg dat het signaal, dat elke klacht in principe is, tijdig wordt opgepakt.

Wat maakt jouw werk bij het CIBG leuk?

Mijn functie is afwisselend en verantwoordelijk. Ook de vele contacten maken het leuk. Ik vorm de verbinding tussen de collega’s van het Klantcontactcentrum enerzijds en de product owners en andere backoffice collega’s anderzijds. Ook met de collega’s van Communicatie werk ik veel samen. En niet te vergeten de mensen van Functioneel Beheer en andere ICT-afdelingen. Ook met de beleidsafdelingen van het ministerie van VWS, waaronder het CIBG valt, heb ik regelmatig contact.

Iedereen is aanspreekbaar

Wat nog meer leuk is aan het werken voor deze organisatie? Het CIBG is een laagdrempelige organisatie. De collega’s zijn vriendelijk. Iedereen, en dan bedoel ik letterlijk iedereen, inclusief de afdelingshoofden en het management, is toegankelijk en aanspreekbaar.

Hoe belangrijk is ICT voor jouw werk?

ICT is superbelangrijk voor ons werk. Dat blijkt wel uit het feit dat ik dagelijks contact heb met ICT-collega’s. Dat kan gaan over een langlopend project zoals het nieuwe systeem Klantsignaalmanagement, waarin we de klantwensen nog gedetailleerder gaan vastleggen. Met als doel, een verdere verbetering van onze dienstverlening. Maar ook voor de dagelijkse werkzaamheden heb ik met ICT te maken. Bijvoorbeeld rond de Kennisbank die wij als Klantcontactcentrum bijhouden. Als een systeem of website uit de lucht is, zorgt ICT dat het zo snel mogelijk wordt opgelost. Ondertussen zorg ik, in overleg met Communicatie, dat er in zo’n geval snel een bericht online komt. En dat de collega’s aan de telefoon op de hoogte zijn, wanneer een klant hierover belt.

Wie zou moeten solliciteren bij het CIBG?

Rajhan hoeft niet lang na te denken. "Mensen met een hart voor innovatie. Wil je hier slagen, dan moet je open staan voor vernieuwing. Zie vernieuwing niet als een bedreiging, maar omarm het juist."

Wat vindt een nieuwe collega bij ons?

Een mix van zeer gemotiveerde collega’s, van alle leeftijden en achtergronden, die altijd bereid zijn om elkaar te helpen en om elkaar een niveau hoger te tillen. Daarnaast biedt het CIBG de ruimte om jezelf te ontwikkelen, ook een belangrijk punt. Moet ik daarbij de arbeidsvoorwaarden nog noemen? Dat is een inkopper, het is algemeen bekend dat de arbeidsvoorwaarden bij het rijk heel goed zijn.

Meer lezen?

Bekijk ook de verhalen van andere CIBG medewerkers.